reklama

Ja som cigáň, džanes?

Tento týždeň sa udiali mnohé udalosti týkajúce sa rómskej problematiky. V parlamente SDKÚ-DS neprešiel zákon o čiernych stavbách a Majo Kotleba neprešiel nadtonážnu prietrž slovenského komanda pod Krásnou Hôrkou. Mňa to tiež inšpirovalo. Napísal som tento blog, aby som vám porozprával o tom, aké mám skúsenosti s Rómami.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (31)
DUO FARSA
DUO FARSA (zdroj: Viktor Zamborský)

V júni 2012 sme sa s kamošom Rasťom z výšky rozprávali o tom, že hrá na gitare a pozná jednu skvelú rómsku kapelu – Duo Farsa. Poprosil ma, či by som im vedel pomôcť. Prišlo mi to vcelku zaujímavé, keďže hudbu milujem a on s nimi hrával niekedy ešte ako stredoškolák. Ukázal mi ich tvorbu (promo video si môžete vypočuť a pozrieť TU) a ja som sa rozhodol, že im pomôžem v organizovaní koncertov. Obaja chalani sú vyštudovaní hudobníci a učia na ZUŠ-ke v Sabinove a v Lipanoch. Pomáham im a ako študent si aj trošku privyrobím. Sú to skvelí chalani so zabezpečenými rodinami. A sú to RÓMOVIA!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viacerí ale máte úplne iné skúsenosti s Rómami, ktoré nezodpovedajú príbehu vyššie. Keďže poznáme Róma aj takého, ktorý žije v osade, špinavého, smradľavého a vieme, že naňho neplatia pravidlá ako na Róma zo spomínaného príbehu, dostávame sa do situácie, keď nemôžeme pozerať na to, či ide o Róma alebo Neróma. Musíme sa na to pozerať s úplným zovšeobecnením ako na všetkých občanov tejto krajiny.

Verte mi, že som s nimi mal dočinenia. Bol som Rómom z osady zbitý, okradnutý, ale aj tak ich nehádžem do jedného Hornádu. Pre mňa je každý človek človekom, ktorý vie ako sa ma správať a hlavne dodržiava zákony. Tak ako to robia moji kamaráti z DUO FARSA. Preto aj vy, ktorí bojujete proti Rómom, bojujte len proti nespravodlivosti, nie proti rase alebo etniku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak sa Vám páčil článok, hlasujte na: Vybrali.sme.SK

Luky Macak

Luky Macak

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Poslanec OZ v obci Čečejovce. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu